مادفوم

اندیشه ای نو در صنعت ساختمان

فهرست مطالب

دلایل استفاده از کف کاذب آلومینیومی با روکش pvc

با پیشرفت علوم و تکنولوژی‌های مختلف، مواد و مصالح مدرن و جدیدی در صنعت ساختمان‌سازی با هدف ارزان‌سازی، ایمن‌سازی، عایق سازی، سریع سازی و … استفاده می‌شوند. کف ساختمان از مهم‌ترین بخش‌های آن است که می‌تواند نقش پررنگی در زیبایی، دکوراسیون، عایق‌بندی و … داشته باشند. انواع کفپوش های سنگی، سرامیکی، موزاییکی، چوبی، لمینت، PVC، اپوکسی، پلی اورتان، بتنی، سه بعدی، آجری و … در ساختمان‌سازی استفاده می‌شوند که هر کدام از ویژگی‌ها، مزیت‌ها و قابلیت‌های مختلفی برخوردارند. کف کاذب آلومینیومی یکی از رایج‌ترین متریال هایی است که در سال‌های اخیر مورد استفاده بوده و از مزایای متعددی برخوردار است. در ادامه مطلب به بررسی مهم‌ترین دلایل استفاده از کف کاذب آلومینیومی با روکش PVC در ساختمان‌سازی پرداخته می‌شود.

کف کاذب آلومینیومی چیست؟

کف کاذب آلومینیومی که دارای روکش PVC است در حقیقت نوعی آلیاژ A413 می‌باشد که طی عملیات ریخته‌گری تحت فشار (دایکست یا دایکاست) تولید می‌شود. این نوع از کف‌های کاذب خاصیت جذب الکتریسیته ساکن را داشته و آنتی استاتیک است. سطح تمام شده این کف‌ها با استفاده از ورق‌های PVC پوشانده می‌شود و می‌تواند مقاومت بالایی در برابر حرارت داشته باشد و همانند ورق عایق پلاستوفوم در برابر رطوبت و آب بسیار مقاوم است.

مهم‌ترین کاربردهای کف کاذب آلومینیومی

امروزه انواع مختلفی از کف‌ها در صنعت ساختمان‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد و هر کدام از آن‌ها از مزیت‌ها و نقاط قوت ویژه‌ای برخوردارند. کف‌ های کاذب آلومینیومی نیز به دلیل مزیت‌های متعددی که دارد بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند و کاربردهای متعددی دارند که مهم‌ترین آن‌ها شامل موارد زیر هستند:

  • از این کف‌ها می‌توان در اتاق‌های سرور، اتاق‌های کنترل و اتاق برق استفاده کرد
  • کف کاذب آلومینیومی با روکش PVC می‌تواند انتخاب بسیار خوبی برای مراکز صنعتی، محیط‌های اداری و مجتمع‌های اداری و تجاری باشد
  • این کف‌ها می‌توانند در دیتاسنترها، مانیتورینگ، سالن‌های همایش و کنفرانس و … به کار بروند.
  • از این کف‌ها می‌توان در بیمارستان‌ها، برج‌های مراقبت فرودگاهی، مراکز تفریحی، سکوهای نفتی و گازی و … استفاده می‌شود.

کف کاذب آلومینیومی چیست؟

مهم‌ترین دلایل استفاده از کف کاذب آلومینیومی

کف‌های کاذب آلومینیومی به صورت کلی می‌توانند دارای دو نوع روکش PVC و HPL باشند و هر کدام از آن‌ها از مزیت‌های منحصربه‌فردی برخوردار خواهند بود. استفاده از کف کاذب آلومینیومی با روکش پی‌وی‌سی در صنعت ساختمان‌سازی و صنایع دیگر می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر هستند:

  • امکان دسترسی به زیر کف

کف کاذب آلومینیمی به دلیل نشست آزاد پانل ها بر روی زیرسازی و قفل نشدن آن‌ها امکان دسترسی به زیر کف و تأسیسات آن را فراهم می‌کند به همین دلیل می‌تواند بهترین انتخاب برای اتاق‌های سرور، دیتاسنتر، اتاق‌های کنترل، سالن‌های صنعتی و… باشد.

  • مقاومت و ماندگاری بالا

کف‌های کاذب آلومینیومی با روکش پی‌ وی‌ سی به واسطه نوع مواد اولیه به کار رفته در تولید آن‌ها می‌توانند ماندگاری، مقاومت و طول عمر بالایی داشته باشند. این کف‌ها دارای قابلیت آنتی استاتیک بوده و می‌توانند در برابر خوردگی، رطوبت، زنگ‌زدگی، آتش‌سوزی، تغییرات دمایی و فشارهای خارجی مقاومت بالایی داشته باشند.

  • تحمل وزن بالا

یکی دیگر از مهم‌ترین استفاده از کف کاذب آلومینیومی در پروژه‌های مختلفی همچون مراکز صنعتی و تجاری، تحمل وزن بالایی است که دارند. این کف‌ها علیرغم وزن کمی که دارند می‌توانند مقاومت بالایی در برابر تغییر شکل و دفرمه شدن داشته باشند. در حقیقت تحمل بار گسترده در این کف‌ها حتی از کف‌های فولادی نیز بیشتر است

  • نصب و جابجایی ساده

نصب این کف‌های کاذب برخلاف بسیاری از کف‌های دیگر کار ساده‌ای بوده و بعد از آنکه زیرسازی آن انجام شد می‌توان به سادگی پانل‌های کف را در جای خود نصب کرد. همچنین حمل‌ونقل و جابجایی پانل‌های این کف بسیار ساده است. سرعت نصب و اجرای این کف‌ها نیز بسیار بالا بوده و می‌تواند در تسریع روند اجرای پروژه‌های عظیم بسیار مؤثر باشد.

  • داشتن قابلیت بازیافت

یکی از مهم‌ترین استفاده از کف کاذب آلومینیومی در سراسر جهان قابلیت بازیافت آن و عدم آسیب‌رسانی به محیط‌زیست است. در حقیقت تمام موادی که در تولید این کف‌ها استفاده می‌شوند می‌توانند مجدداً بازیافت شوند به همین دلیل می‌توانند برتری قابل‌توجهی نسبت به بسیاری از کف‌های کاذب داشته باشند.

  • قابلیت سفارشی‌سازی

به صورت کلی پانل‌های کف کاذب در اندازه‌ها و ابعاد استانداردی تولید می‌شوند و ارتفاع آن‌ها نیز از ۱۰ الی ۵۰ سانتیمتر می‌باشد اما قابلیت سفارشی‌سازی دارند و افراد می‌توانند متناسب با نوع نیاز و شرایط پروژه خود این کف‌ها را در اندازه‌ها و ارتفاع‌های مختلف سفارش داده و استفاده کنند.

علاوه بر تمام موارد گفته شده، کف کاذب آلومینیومی با روکش pvc می‌تواند مزیت‌های دیگری نیز داشته باشند که مهم‌ترین آن‌ها شامل عدم ایجاد سر و صدا با استفاده از صداگیر مناسب، طراحی زیبا و خطوط منطبق، قابلیت هوابندی مناسب، قابلیت نصب پوشش‌های دکوراتیو مثل موکت، طرح چوب، ورق آجدار، سنگ و …، قیمت مناسب در مقایسه با کف‌های فولادی و …، عملکرد و راندمان عالی در مناطق شرجی و با رطوبت بالا و … هستند.

قیمت کف کاذب آلومینیومی و نکات مهم در خرید آن

به صورت کلی کف‌های کاذب از تنوع بسیار زیادی برخوردارند و انتخاب یک کف مناسب می‌تواند چالش‌های متعددی برای افراد ایجاد کند. ازجمله مهم‌ترین نکات در انتخاب و خرید کف کاذب آلومینیومی می‌توان به مواردی همچون مکان مورد استفاده، میزان سرما و گرما محیط، رطوبت فضا، میزان بار تحمیلی به کف کاذب، میزان ارتفاع و … اشاره کرد.

قیمت این کف‌ها نیز همانند قیمت بلوک یونولیت تحت تأثیر فاکتورهای مختلفی است که مهم‌ترین آن‌ها شامل برند و شرکت تولید کننده، کیفیت تولید، استانداردهای تولید و مدت زمان گارانتی، حجم و مقداری خریداری شده، ابعاد و اندازه، ضخامت پانل ها و … خواهند بود

کف کاذب آلومینیومی با روکش PVC به عنوان نوعی آلیاژ که در عملیات ریخته‌گری تحت فشار (دایکست یا دایکاست) تولید می‌شود می‌تواند کاربردهای متعددی در ساختمان، اماکن اداری، صنعتی و تجاری، اماکن تفریحی و خدماتی، اتاق‌های سرور، اتاق‌های کنترل و اتاق برق و… داشته باشند. از مهم‌ترین دلایل استفاده از کف کاذب آلومینیومی با روکش pvc در این پروژه‌ها می‌توان به قیمت مناسب، امکان دسترسی به زیر کف، مقاومت و ماندگاری بالا، تحمل وزن بالا، نصب و جابجایی ساده، داشتن قابلیت بازیافت، قابلیت سفارشی‌سازی و …اشاره کرد.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات