مادفوم

اندیشه ای نو در صنعت ساختمان

فهرست مطالب

یونولیت برای بسته‌ بندی آلات موسیقی

یونولیت حدود دو قرن پیش کشف شد اما در دو دهه گذشته انقلاب بزرگی در صنایع مختلفی همچون ساختمان‌سازی، بسته‌بندی، خودروسازی، پزشکی، لوازم خانگی و … ایجاد کرد. مهم‌ترین ویژگی‌های این ماده مقاومت بالا در برابر نفوذ آب و رطوبت، مقاومت در برابر فشار و ضربه و شوک، مقاومت در برابر صوت، مقاومت در برابر حرارت و … است و از تنوع بالایی از نظر نوع مواد اولیه، ضخامت، ابعاد، کاربرد، قیمت و … دارد. بسته‌ بندی آلات موسیقی از حساسیت بسیار زیادی برخوردار است به همین دلیل یونولیت‌ها می‌توانند بهترین گزینه باشند چرا که می‌توانند از این لوازم در برابر رطوبت، فشار و ضربه و … محافظت کنند. در ادامه مطلب به بررسی کامل یونولیت بسته‌ بندی آلات موسیقی، ویژگی‌ ها و قیمت آن ها پرداخته می‌شود.

آشنایی با فوم بسته‌ بندی آلات موسیقی

یونولیت در حقیقت اولین بار در سال ۱۸۳۹ توسط ادوارد سیمون و به شکل تصادفی کشف شد. این ماده بی‌اثر و خنثی هیچ‌گونه واکنش شیمیایی انجام نداده و از نوعی پلاستیک تهیه شده از استایرن مونومر تولید می‌شود. آکاسیف، پلاستوفوم، استایروفوم و پلی استایرن انبساطی (EPS) دیگر نام‌های یونولیت هستند. این ماده انواع مختلفی همچون یونولیت بسته‌ بندی، یونولیت دیواری ، یونولیت سقفی ، یونولیت فشرده، یونولیت فوق فشرده، یونولیت تزریقی، یونولیت استوانه، یونولیت گوشه و… دارد و هرکدام از آنها می‌توانند استفاده‌های متعددی داشته باشند. یونولیت بسته‌ بندی لوازم و آلات موسیقی از جمله یونولیت‌های بسته‌ بندی هستند که می‌توانند چگالی، وزن، ضخامت، طراحی و ویژگی‌های فیزیکی و شیمیایی منحصربه‌فردی داشته باشند.

مزایای بسته‌ بندی آلات موسیقی با یونولیت

انواع یونولیت بسته‌ بندی آلات موسیقی

بیشتر از هزاران آلت موسیقی مختلف در سراسر جهان وجود دارد که هر کدام از زیبایی‌ها، ویژگی‌ها و جذابیت‌ها و ویژگی‌های ظاهری مختلفی برخوردار هستند. حمل و نقل و نگهداری هر کدام از این سازها و آلات موسیقی حساسیت‌های ویژه‌ای دارد و می‌تواند چالش‌های مختلفی برای افراد ایجاد کند. بهترین و مطمئن‌ترین ماده برای بسته‌ بندی آلات موسیقی، یونولیت است چرا که یونولیت می‌تواند از این لوازم در برابر رطوبت، مایعات، تغییرات دمایی، فشارها، ضربه و… محافظت کند. یونولیت‌های بسته‌ بندی آلات موسیقی دسته‌ بندی‌های متعددی دارند هر کدام می‌توانند کاربردها و قابلیت‌های ویژه‌ای داشته باشند.

  • یونولیت‌ های سفارشی

این نوع از یونولیت‌های بسته‌بندی در حقیقت به شکل آلات موسیقی طراحی و تولید می‌شوند و همانند یک جعبه یا چمدان عمل می‌کنند. به عنوان نمونه برای بسته‌بندی، حمل و نگهداری سازی همچون ویولن، یونولیت به گونه‌ای برش داده می‌شود که ویولن در داخل آن قرار گرفته و هیچ آسیب و فشاری از جهات مختلف به آن وارد نشود. در اصل یونولیت‌های سفارشی می‌توانند در اشکال، ابعاد و هندسه‌های مختلفی تولید شوند و هر کدام از آنها مخصوص بسته‌بندی یک ساز خاص خواهند بود.

  • یونولیت‌ های ورقه‌ای

این نوع یونولیت‌ ها در حقیقت می‌توانند کاربرد های متعددی در بسیاری از صنایع داشته باشند. این یونولیت‌ها می‌توانند در ابعاد، اندازه‌ها و ضخامت‌های مختلف و با چگالی‌های متعددی وجود داشته باشند. استفاده از این یونولیت‌ها نیز کار ساده‌ای است و فقط باید آن را به دور قسمت‌های مختلف آلات موسیقی پیچانده و چسب کاری کرد تا حمل و نقل و نگهداری را راحت‌تر کند.

  • یونولیت‌ های حبه‌ ای

این نوع یونولیت‌ های بسته‌ بندی نیز به شکل حبه‌های قند بوده و می‌توانند برای بسته‌بندی بسیاری از آلات موسیقی به کار بروند. این یونولیت‌ها نیز به دلیل وزن کم، اندازه‌های کوچک، مقاومت در برابر رطوبت، انعطاف‌پذیری بالا و … می‌توانند برای محافظت از انواع آلات موسیقی به کار بروند.

  • یونولیت‌ های نیمه فشرده

این نوع یونولیت‌ها معمولاً دارای دانسیته بالایی هستند و برای بسته‌بندی و انبارش آلات موسیقی بزرگ و سنگین کاربرد دارند. طبیعتاً استفاده از یونولیت‌های حبه‌ای و ورقه‌ای برای بسته‌بندی لوازمی همچون پیانو منطقی نیست و طراحی و سفارشی‌سازی یونولیت بسته‌بندی برای چنین سازی نیز می‌تواند چالش‌های متعددی داشته باشد. استفاده از یونولیت‌های نیمه فشرده در این موارد می‌تواند بهترین راهکار برای محافظ از ساز باشد. این یونولیت‌ها مقاومت بالایی در برابر فشار، ضربه، حرارت، رطوبت و … دارند و به خوبی از سازها محافظت خواهند کرد.

مزایای بسته‌ بندی آلات موسیقی با یونولیت

برای بسته‌ بندی، انبارش و حمل و نقل آلات موسیقی می‌توان از مواد و متریال های مختلفی استفاده کرد اما بهترین و مطمئن‌ترین ماده برای آن کار یونولیت است. از جمله مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از یونولیت برای بسته‌بندی آلات موسیقی می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  1. یونولیت‌ها در برابر نفوذ آب و رطوبت مقاومت بالایی دارند و می‌توانند به بهترین شکل ممکن از آلات موسیقی محافظت کنند. رطوبت به عنوان دشمن اصلی سازها و دیگر آلات موسیقی شناخته می‌شود.
  2. یونولیت‌ها از انعطاف‌پذیری بالایی برخوردارند و می‌توانند هرگونه فشار و ضربه وارد شده به آلات موسیقی را برگشت داده و از آسیب دیدن آنها جلوگیری کنند.
  3. این ماده وزن بسیار کمی دارد و از افزایش وزن آلات در زمان حمل و جابجایی جلوگیری می‌کند.
  4. یونولیت در مقایسه با سایر متریال های بسته‌بندی قیمت کمتری دارد.
  5. می‌توان از یونولیت‌ها به کرات استفاده کرد چرا که طول عمر بالایی داشته و به سادگی دچار آسیب و خسارت نمی‌شوند.
  6. یونولیت سازگاری بالایی با محیط زیست داشته و به سادگی قابلیت بازیافت دارد.

قیمت یونولیت بسته‌ بندی آلات موسیقی

عوامل زیادی می‌توانند بر قیمت یونولیت بسته‌بندی آلات موسیقی تأثیر داشته باشند به همین دلیل نمی‌توان نرخ مشخصی برای آنها عنوان کرد. برند و شرکت سازنده یونولیت، نوع یونولیت، متراژ مصرفی یونولیت، نوع مواد اولیه و نحوه پخت یونولیت، میزان عرضه و تقاضا، ویژگی‌های فیزیکی یونولیت مانند ضخامت، ابعاد و اندازه‌های یونولیت، مقدار چگالی یونولیت، نوسانات ارزی، مقاومت یونولیت بسته‌بندی آلات موسیقی در برابر آب، حرارت و … از مهم‌ترین فاکتور های مؤثر در قیمت یونولیت‌ های بسته‌ بندی آلات موسیقی هستند.

جمع‌بندی نهایی

یونولیت بسته‌ بندی آلات موسیقی همانند یونولیت دیواری و یونولیت سقفی از تنوع بالایی برخوردار است و می‌تواند از ویژگی‌ هایی همچون وزن کم، تنوع زیاد، مقاومت در برابر رطوبت و مایعات، قیمت مناسب، امکان استفاده چندباره، سازگاری با محیط زیست و… داشته باشد.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات