مادفوم

اندیشه ای نو در صنعت ساختمان

فهرست مطالب

بهترین سقف کاذب سرویس بهداشتی مدرن و کلاسیک

در صنعت ساختمان‌ سازی مدرن امروزی فاکتورهایی همچون ارزان‌سازی، ایمن‌سازی، سریع سازی و زیباسازی ساختمان از اهمیت و ارزش بالایی برخوردار است و متریال و مصالح نوین ساختمانی نیز در جهت رسیدن به این اهداف تولید و عرضه خواهند شد. سقف‌های کاذب ازجمله مصالح مدرن ساختمانی هستند که می‌توانند از تنوع بالایی برخوردار باشند و در بخش‌های مختلفی به کار بروند. سرویس بهداشتی ازجمله بخش‌های مهم و استراتژیک ساختمان به شمار می‌رود و دکوراسیون داخلی آن می‌تواند اهمیت و ارزش بالایی برای افراد داشته باشد. در ادامه مطلب به بررسی بهترین سقف کاذب سرویس بهداشتی و ویژگی‌ها و مزیت‌های آن پرداخته خواهد شد.

ویژگی‌های سقف کاذب سرویس بهداشتی و مزیت‌های استفاده از آن

سقف کاذب در حقیقت پوشش غیر باربری است که بعد از سقف سازه‌ای اجرا خواهد شد و می‌تواند زیبایی و جذابیت ویژه‌ای به آن بدهد. امروزه ده‌ها نوع سقف کاذب در صنعت ساختمان‌سازی مورداستفاده قرار می‌گیرد که هرکدام می‌توانند مشخصات، ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصربه‌فردی داشته باشند. مهم‌ترین ویژگی‌ها و مزیت‌های سقف‌های کاذب سرویس بهداشتی شامل موارد زیر هستند:

  • این سقف‌ها می‌توانند در برابر رطوبت مقاومت بالایی داشته باشند
  • این سقف‌ها می‌تواند سیستم‌های مکانیکی و تأسیسات مختلف ساختمانی را پوشش داده و از دید پنهان کنند.
  • این سقف‌ها می‌توانند به عنوان عایق صوتی عمل کرد و صداهای سرویس بهداشتی را کاهش دهند.
  • نصب و نگهداری این سرویس‌ها ساده است
  • این سقف‌ها از تنوع بالایی برخوردار بوده و قیمت مناسبی دارند.
  • به‌ صرفه‌جویی در انرژی‌ها کمک می‌کنند

سقف کاذب سرویس بهداشتی

بهترین سقف کاذب سرویس بهداشتی

سقف‌های کاذب از تنوع بسیار زیادی برخوردارند و می‌توانند ویژگی‌ها، قابلیت‌ها و کاربردهای متعددی داشته باشند. سقف کاذب چوبی، سقف کاذب آلومینیومی، سقف کاذب پلکسی (طلقی)، سقف کاذب رابیتس سیمان و رابیتس گچ، سقف‌های کاذب گریلیوم، سقف کناف آرمسترانگ و کناف پنل گچی، سقف کاذب PVC و … از رایج‌ترین سقف‌های کاذب موجود در بازار هستند که در بخش‌های مختلف ساختمان به کار می‌روند. ازجمله بهترین، کاربردی‌ترین و مناسب‌ترین سقف‌های کاذب برای سرویس‌های بهداشتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سقف کاذب آکوستیک

سقف‌های کاذب آکوستیک ازجمله سقف‌هایی هستند که دارای خواص صوتی می‌باشند و می‌توانند انعکاس صدا در سرویس‌های بهداشتی را تا حد زیادی کاهش بدهند. این سقف‌ها از زیبایی بصری بالایی برخوردار بوده و می‌توانند طراحی داخلی و دکوارسیون سرویس بهداشتی را زیباتر کرده و نظم بیشتری به آن ببخشند.

  • سقف کاذب PVC

سقف‌های کاذب پی‌وی‌سی از دیگر سقف‌های کاربردی هستند که می‌توانند در سرویس‌های بهداشتی مورداستفاده قرار بگیرند. این سقف کاذب سرویس بهداشتی می‌تواند مقاومت بالایی در برابر رطوبت داشته باشد و از وزن بسیار کمی برخوردار است. این سقف‌ها همچنین می‌توانند مقاومت بالایی در برابر حرارت داشته باشند. تنوع بالای رنگی، نصب راحت و سریع، تعمیر و نگهداری راحت، قیمت مناسب، ماندگاری و طول عمر بالا و … از مهم‌ترین مزیت‌های این سقف‌های کاذب هستند.

  • سقف کاذب چوبی

این سقف‌ها نیز می‌توانند گزینه بسیار خوبی برای سرویس‌های بهداشتی باشند چرا که می‌توان آنها را به شیوه‌های مختلف ساده، شبکه و … اجرا کرد. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های سقف کاذب چوبی امکان ترکیب آن با سایر سقف‌های کاذب است و همین باعث می‌شود که زیبایی و جذابیت ویژه‌ای به دکوراسیون داخلی سرویس بدهد. قیمت مناسب، نصب ساده و راحت، تعمیر آسان و … از مهم‌ترین مزیت‌های این سقف‌ها هستند هرچند که در برابر رطوبت مقاومت کمتری دارند. در مقاله‌ای از سایت مادفوم تحت عنوان تری دی پانل به بررسی کامل ‌تری دی پانل، ویژگی‌ها و کاربردهای آن پرداخته شده که می‌تواند اطلاعات مفیدی در اختیار خواننده قرار دهد.

  • سقف کاذب آلومینیومی

دیگر گزینه‌ای که می‌توان برای سقف کاذب سرویس بهداشتی استفاده کرد، سقف‌های آلومینیومی است. این سقف معمولاً دارای پوششی است که از نفوذ آب جلوگیری کرده و مقاومت بالایی در برابر آب و رطوبت دارد. این سقف می‌تواند ظاهر بسیار زیبایی داشته باشد و جذابیت ویژه‌ای به فضای داخلی سرویس بهداشتی بدهد. امکان ترکیب با سقف‌های دیگر، طول عمر بالا، مقاومت در برابر حرارت، قیمت مناسب، نصب و اجرای ساده، نظافت و نگهداری ساده و … از مهم‌ترین ویژگی‌های این سقف است.

بهترین سقف کاذب سرویس بهداشتی

  • سقف کاذب سنگی

سنگ‌ها همیشه از کاربردی‌ترین و محبوب‌ترین مصالح ساختمان بوده و هستند و جایگاه ویژه‌ای در این صنعت دارند. سقف کاذب با تمامیت سنگ یا با استفاده از پوشش‌های سنگ مصنوعی می‌تواند ظاهری لوکس و جذاب به سرویس بهداشتی بدهد. مرمر، گرانیت و تراورتن ازجمله سنگ‌هایی هستند که در این سقف‌ها استفاده می‌شوند. ماندگاری و طول عمر بالا، نظافت ساده، مقاومت بالا در برابر رطوبت، حرارت و ضربه و … از مهم‌ترین ویژگی‌های این سقف‌های کاذب هستند.

  • سقف کاذب طلقی

سقف کاذب طلقی همانند فوم سقفی می‌تواند وزن بسیار کمی داشته باشد و در برابر رطوبت مقاومت بالایی از خود نشان بدهد به همین دلیل می‌تواند انتخاب بسیار خوبی برای سرویس‌های بهداشتی باشد. از مهم‌ترین ویژگی سقف کاذب طلقی می‌توان به امکان نورپردازی، وزن کم، نصب و اجرای راحت، تعمیر و نگهداری ساده، تنوع بالا در طرح و نقش، قیمت مناسب و … اشاره کرد.

  • سقف کاذب اکریلیک

یکی از سقف‌های کاذب مدرن و جدید که امروزه در بخش‌های مختلف ساختمان به کار می‌رود، سقف اکریلیک است. این سقف کاذب می‌تواند ظاهری مدرن و شیک به سرویس بهداشتی بدهد و نورپردازی آن را بسیار جذاب‌تر کند. این سقف را می‌توان به صورت ترکیبی با انواع سقف‌های دیگر به کار برد. زیبایی و جذابیت بالا، وزن کم، مقاومت در برابر حرارت و رطوبت، ماندگاری بالا، قیمت مناسب، نصب و اجرای ساده و … از مهم‌ترین ویژگی‌های این سقف‌ها هستند. امروزه حتی از موادی همچون یونولیت نیز در تولید سقف کاذب استفاده می‌شود که وزن کم، مقاومت بالا، قیمت مناسب و طول عمر بالایی دارد.

علاوه بر موارد گفته شده می‌توان از سقف کاذب سنگی،  سقف کاذب شیشه‌ای،  سقف کاذب سفالی، سقف کاذب فلزی، سقف کاذب تایل، سقف کاذب پلکسی گلس و … نیز به عنوان سقف کاذب سرویس بهداشتی استفاده کرد.

جمع‌بندی نهایی

سقف کاذب به عنوان یک پوشش غیر باربر می‌تواند زیبایی و جذابیت ویژه‌ای به دکوراسیون داخلی بخش‌های مختلف ساختمان بدهد. سقف کاذب PVC، سقف کاذب چوبی، سقف کاذب آلومینیومی، سقف کاذب سنگی، سقف کاذب طلقی، سقف کاذب اکریلیک، سقف کاذب سنگی،  سقف کاذب شیشه‌ای و … از رایج‌ترین سقف‌های کاذبی هستند که می‌توان در دکوراسیون مدرن سرویس‌های بهداشتی به کار برد.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات